لمینت دندان چیست؟
نوشته شده توسط : علیرضا عمری

لمینت دندان (لمینت پرسلن که به روکش چینی معروف است) یک پوسته نازک است که بر اساس نیاز افراد با مواد رنگی دندان طراحی شده است. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول و بهبود ظاهر به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند.

لمینت پرسلن ساخته شده از لایه های چینی نازک مختلف که با مینای طبیعی دندان و لایه چسبناک جایگزین شده است. بر خلاف تصور عموم ، برای ساخت لمینت پرسلن ، نیازی به خراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص ، فقط برخی از آمادگی ها برای جاسازی لامینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می شود.

در کنار جنبه زیبایی ، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی دندانهای طبیعی و لمینت پرسلن ضروری است. دندانپزشک از رزین های حساس به چراغ ها استفاده می کند تا زمانی که لمینت با چشمک زدن اشعه مخصوص قوی شود ، پس از نصب.

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر ، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی بوده و تجربه کافی را داشته باشد ، دندان های طبیعی شما آسیبی نمی رساند. دندانپزشک از شما می خواهد که از دهان و فک اشعه ایکس کلی بگیرید و دندان هایتان را معاینه می کند تا مطمئن شوید لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لامینت انتخاب مناسبی برای شما نیست ، گزینه های دیگر مانند ونیرهای کامپوزیتی ، باندینگ دندان ، ارتودنسی ، سفید کردن دندان یا فقط کانتور دندان را پیشنهاد می کند.

قبل از انجام این فرایند لازم است از سلامت و عدم نیاز کاشت دندان مطمعن شوید.

شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

مزایای لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای همه مانند دندانهای اصلی و به صورت جداگانه ساخته شده است ، بنابراین نمی توان تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی را تشخیص داد. لامینت ها برخلاف دندان های طبیعی ، به دلیل استفاده از مواد پیشرفته برای ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند.

 

مزایای لمینت دندان

 

معایب لمینت دندان 

ساخت لمینت پرسلان وقت گیر است و نصب لامینت را حداقل به مدت یک هفته به تأخیر می اندازد. در صورتی که لامینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین بروند ، بیمار می تواند از لامینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود ثبات بالا ، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

لامینت نباید تحت فشار دندانهای طبیعی باشد. به عنوان مثال ، شما باید از جویدن ناخن ، خوردن یخ یا باز کردن عصا با لمینت خود اجتناب کنید.

 

هم چنین میتوانید در این سایت بخوانید : جلوگیری از ریزش مو با روش های درمانی





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: